chrápání

S chrápáním se potýká většina z nás, někdo chrápe pouze při velké únavě a vyčerpání, pro jiného je chrápání součástí každého spánku. Často je právě chrápání důvodem toho, že se partnerská dvojice rozhodne spát odděleně, což rozhodně není pro vztah ideální. Jak se ale tohoto nešvaru zbavit? Připravili jsme pro vás několik možností, které rozhodně stojí za vyzkoušení. 

Co je příčinou chrápání?

Při spánku dochází k uvolnění svalů, včetně jazyka, který při uvolnění pokryje část hltanu. Tím se zúží dýchací cesty mezi nosem a hlasivkami. Výsledkem je nepříjemný zvuk, který mnozí z nás tak dobře známe. Protože jsou dýchací cesty během chrápání částečně uzavřeny, krev je méně okysličována. Z dlouhodobého hlediska může dojít ke kardiovaskulárním problémům, proto je dobré chrápání začít řešit co nejdříve.

1. Nadváha

Dostatek pohybu a zdravá strava jsou nejenom prospěšné pro naše zdraví, ale mohou také zabránit chrápání. Právě nadměrné množství tuku je mnohdy hlavní příčinou nepříjemného chrápání. Zaměřte se tedy na kvalitnější stravu, správný kalorický příjem a také na pravidelný pohyb.

2. Poloha při spánku

Mezi další faktory ovlivňující chrápání patří spánek, zejména spánek na zádech. Ten způsobuje to, že se jazyk dostane do zadní části krku, což částečně blokuje proudění vzduchu hrdlem. V tomto případě je dobré se naučit spát na boku, aby proud vzduchu nebyl ničím omezen.

3. Pozor na alkohol

Vzhledem k tomu, že alkohol potlačuje nervový systém a oslabuje svaly, je častým viníkem chrápání. Jestliže toužíte po klidném a nerušeném spánku, alkoholu se alespoň dvě hodiny před spaním vyhněte.

4. Jídlo před spaním

Věděli jste, že i strava má vliv na to, zda chrápete či nikoliv? Sníte-li dvě hodiny před spaním velké množství těžkého jídla, dojde k tomu, že žaludek bude více tlačit na plíce, což způsobí mnohem obtížnější dýchání. Proto vsaďte na lehkou večeři s dostatečnou dobou pro její strávení před spaním.

5. Zpěv

Může to znít šíleně, ale ano, zpívání může od chrápání skutečně ulevit. Během zpěvu si totiž trénujete svaly v krku, které během dne tak často nezapojujete. Jakmile tyto svaly zesílí, chrápání se může zmírnit a pro vaši polovičku se tak stane o něco snesitelnějším.

6. Nosní proužky nebo sprej

Na trhu jsou dostání také nosní proužky, náplasti nebo sprej, jejichž úkolem je eliminovat chrápání tím, že uvolňují nosní dutiny.

7. Cvičte

Další možností, kterou také můžete vyzkoušet, je provádění těchto cviků. Každý cvik provádějte třikrát denně:

  • Zatlačte špičku jazyka na horní patro a jazyk posuňte dozadu.
  • Nasajte jazyk na horní patro a poté jej k němu přitlačte.
  • Zatlačte zadní část jazyka na vrchní patro, přičemž špičkou jazyka se dotýkejte spodních přeních zubů.

Jestliže jste vyčerpali všechny možnosti, je dobré se poradit s lékařem, který vám může doporučit jinou vhodnou metodu.

Přečtěte si také článek o tom, jak být oblíbený u druhých lidí a kdy jet do porodnice.

Co říkáte na tento článek?

Pobavilo
0
Užitečné
0
Super
0
Nic moc
0
Trapas
0

Mohlo by se vám také líbit

Chci k tomu něco říci

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více:Tělo