Jak na správné odvodňování těla?
Jak na správné odvodňování těla?

Nadměrné zadržování vody v těle trápí velké množství lidí (47 % mužů a až 71 % žen). Nejčastěji však ženy. A to hlavně kvůli hormonální nerovnováze (většinou v těhotenství, menopauze a před menstruací). Když se v těle nahromadí velké množství nadbytečné vody, způsobí to oteklost v oblasti břicha, paží a končetin. Odvodňování těla je nezbytné, pokud nechcete čelit dalším problémům, které se můžou objevit.

V dnešní době vlivem nezdravého životního stylu začíná náš organismus zadržovat velké množství vody. To nám způsobuje různé zdravotní potíže a kosmetické problémy (například celulitida). Dále způsobuje i obtížné hubnutí . Co je tedy příčinou tohoto stavu? Jaké jsou jeho nejčastější komplikace a jak ho můžeme účinně řešit?

Proč jste v odvodňování těla neúspěšní?

Mezi nejčastější příčiny patří: špatná strava, nerovnováha příjmu a výdeje tekutin, hormony a stres. Dalšími jsou jsou například nedostatek pohybu, překyselení organismu, nadměrný příjem sodíku, antikoncepce a další léky.

Nezdravá strava

Strava s vysokým obsahem soli, bílého cukru a mouky, umělých dochucovadel a konzervantů vede k narušení rovnováhy v těle a k zadržování vody. Navíc je to jeden z důvodů, proč se vám nedaří úspěšně hubnout. Některá nezdravá jídla jako jsou sladké pečivo nebo smažená jídla, obsahují trans kyseliny. Tyto tuky jsou spojovány se vznikem vážných zdravotních problémů, protože zvyšují hladinu „špatného“ cholesterolu a snižují hladinu toho „dobrého“.

Nadbytečný příjem sodíku

Pokud máte ve stravě velké množství sodíku, tělo začne zadržovat tekutiny. Buňky se snaží nadbytečný sodík zředit vodou a při tomto procesu dokáží svůj objem zvětšit až 20krát. Denní příjem by neměl překročit 2000–2500 mg, aby správně fungoval metabolismus a tělo nezadržovalo vodu. Když nakupujete, čtěte si složení a dávejte si pozor na skryté zdroje sodíku (konzervy, polotovary nebo uzeniny). Na správné odvodňování těla je nezbytné snížit příjem soli. Místo ní zkuste při ochucování jídel vsadit na bylinky a jiná koření.

Nedostatek pohybu

K zadržování vody přispívá sedavé zaměstnání, ale i celodenní stání. Nejzdravějším a nejefektivnějším pohybem je obyčejná chůze. Je však potřeba chodit svižně, často a pravidelně. Na odvodnění působí také masáže, nejlépe ruční lymfatické či lymfodrenáž.

Antikoncepce a jiné léky

Některé léky způsobují nadměrné zadržování vody v těle. Jsou to například antikoncepce (obsah estrogenu), antidepresiva, kortikosteroidy nebo léky na vysoký krevní tlak. Dále jsou to léky, které snižují bolest a horečku (aspirin, ibuprofen a naproxen).

Jak na odvodňování těla?

V první řadě je potřeba, abyste udělali pár nezbytných změn ve vašem životním stylu.

  1. Omezte příjem soli.
  2. Řekněte ne rafinovaným sacharidům – Nahraďte bílý cukr například medem nebo datlovým sirupem. Místo pečiva z obyčejné mouky kupujte celozrnné.
  3. Zvyšte příjem draslíku (banány, hroznové víno, rajčata obilné klíčky, pšenice , čaj černý, hrách, ryby, vlašské ořechy) a hořčíku (listová zelenina, avokádo, ořechy, celozrnné obiloviny, jogurt, hrách, sušené ovoce a kvalitní čokoláda).
  4. Dodržujte pitný režim (podle vzorce: vaše váha v kg x 0,035 = doporučené množství tekutin v litrech/den).
  5. Zařaďte do svého života pravidelný pohyb – začněte chůzí a postupně přidávejte na obtížnosti, pokud chcete.
  6. Upravte si svůj jídelníček – omezte příjem smaženého jídla

Odvodňování těla a bylinky

  1. Kopřiva – Čistí krev, podílí se na krvetvorbě a pomáhá se správným průběhem látkové výměny. Můžete z ní udělat čaj nebo nálev.
  2. Petržel – Je nejsilnější bylinkou na odvodnění. Obsahuje také velké množství vitamínů a minerálů. Petrželku můžete přidávat do salátů, polévek nebo z ní uvařit čaj.
  3.  Jalovec – Pomáhá regulovat množství tekutin v organismu, léčí močové cesty, má antiseptické a dezinfekční účinky a dokonce se používá k léčbě revmatismu nebo dny. Stačí denně žvýkat 5-10 bobulek.
  4. Pampeliška – Pomáhá v boji se zavodněným organismem a je blahodárná pro ledviny. Uvařte si čaj z listů.
  5. Černý rybíz – obsahuje velkou dávku vitamínu C, ale i další vitamíny (vitamín A nebo vitamín E, vitamíny skupiny B), ovocné kyseliny, rozpustnou vlákninu a některé cenné minerální látky – železo, hořčík, atd.
  6. Brusinky – Jsou známé také pro své pozitivní účinky na močové cesty
  7. Borůvky – pomáhají s detoxikací organismu, s čímž jde odvodnění ruku v ruce a snižují cholesterol a tuk v krvi.
  8. Zelený čaj – Umožňuje tělu lépe spalovat tuky, brání vzniku zánětu v těle a také zlepšuje člověku náladu.

Můžete také vyzkoušet doplňky stravy na odvodňování. Je to jen na vás.

Přečtěte si také: Jak zjistit původ příjmení, Jak pěstovat migrénovník, nebo Jak se píše úvaha.

Co říkáte na tento článek?

Pobavilo
0
Užitečné
0
Super
0
Nic moc
0
Trapas
0
Elisabeth
Jsem kreativní člověk a jsem zastáncem názoru, že představivost vás dostane dál než pouhé vědomosti. Mezi některé mé záliby patří čtení, psaní a kreativní tvorba DIY produktů. Mám ráda cestování a poznávání nových kultur.

    Mohlo by se vám také líbit

    Chci k tomu něco říci

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Více:Tělo