Určitě každý z nás se někdy setkal se slovem dieta. Ať už ji sám vyzkoušel, slyšel o ní či zná nějakého věčného dietáře. Pod dietou si spousta lidí představí hladovění, nicméně nemusí tomu tak v našem novodobém světě být ve všech případech.

Jak to zvládnout aneb Mýty o hubnutí

Máme spoustu různých možností, jak snížit váhu. Ne všechny způsoby jsou nám příjemné a výsledky trvalé. První věcí, ať už se rozhodneme pro jakýkoliv druh hubnutí, je odhodlání a samozřejmě pozitivní mysl, protože ruku v ruce s dietou vstupujeme do nové etapy života a je jen na nás, zda si ji udržíme či ji po pár týdnech zapudíme.

Většina z nás si již vyzkoušela spoustu návodů k hubnutí – nejíst sladké, ovoce jen dopoledne, žádné přílohy, bílé pečivo atd. Oproti dobám minulým, kdy se dieta skládala z müsli tyčinek a různých instantních kaší, které obsahovaly více cukru než kobliha a čas mezi jednotlivými chody se čím dál víc prodlužoval, protože téze čím míň toho sníme, tím víc zhubneme, se nyní zaměřujeme na přesný opak.

Dieta jako styl života

Když se podíváme v knihkupectví, tak spousta kuchařek a titulů na hubnutí obsahuje jednu podstatnou věc – jíst pravidelně, po malých porcích, jídla obsahující hodně bílkovin a vlákniny. Liší se většinou jen v tom, z jak moc drahých potravin jednotlivé menu vytvoříme.

Na internetu většinou nalezneme odkazy na různou spoustu diet – zejména na stále více oblíbené ketodiety, které jsou rychlé, účinné, ale ne ve všech případech úplně trvalé. Nabízí je velká řada společností – s poradcem nebo bez, na jeden měsíc nebo na tři, i v kombinaci se cvičebním plánem.

Když nemáte co ztratit a můžete jen získat

I já sama takovou prošla. Samozřejmě začátky nejsou u žádné diety příjemné, takže zažíváme standardní a pomalu utuchající hlad, chutě, únavu, nedostatek energie. První tři dny jsou kritické, takže pokud vydržíme, můžeme se těšit na váhový úbytek, kdykoliv stoupneme na váhu.

Při této dietě se setkáme s opravdu revoluční ztrátou kil za velmi krátkou dobu.

Jak funguje ketodieta?

Ketodieta je postavena na bázi spalování vlastních tuků.

Jelikož nepřijímáme sacharidy nebo jen v malé míře a naše tělo se tím pádem snaží využít vlastní zásoby. Na začátku jde pryč z těla voda a pak tuk – a bohužel někdy i svaly, a proto je potřeba mít aspoň jednou týdně nějakou sportovní aktivitu a chodit a chodit a chodit.

Nicméně při této dietě, a to Vám nikdo neřekne, je rozhodující stav antioxidantů, vitamínů a minerálů ve Vašem těle. Dochází k jejich úbytku a ve stravě nedostáváme potřebné množství. Je potřeba je tedy doplňovat, abychom se vyhnuli např. lámání nehtů, padání vlasů.

Samozřejmě jako každá, tak i tato dieta není pro všechny.

Já ji dodržovala asi tři měsíce a je pravda, že jsem se kromě shozených kil cítila i líp. Dalo mi to nové obzory, člověk si nikdy nepředstavoval, že bude žít bez pečiva, ovoce a alkoholu. A že když si může dát víc než pět plátků okurky, že slaví Vánoce. A když vidí rohlík, tak se mu zasteskne po bezstarostném dětství a málem omdlí, když vidí cukrárnu.

Ale to už je život a zkusit se má všechno…