Lenost
lenost, líný

Trápí vás nedostatek motivace? Odkládáte povinnosti i volnočasové aktivity? Možná ani nevíte, jaké může mít lenost příčiny. Následujících 10 rad, jak se zvednout z gauče, vám pomůže nad leností jednoduše vyzrát.

lenost, motivace
Yes, we can!

Jak překonat lenost? A co odpočinek?

Pojďme si ujasnit rozdíl mezi leností a odpočinkem. Pokud pracujete a zvládáte všechny běžné činnosti, ale dělá vám dobře po zbytek dne jen tak relaxovat, pak nejste líní. Je to prostě váš styl odpočinku. Nemusíte se cítit provinile jen proto, že soused chvilku neposedí.

Lenost je, když máte před sebou nějakou činnost a přitom jste tak málo motivovaní, že raději neděláte nic. Problém je, že z toho máte špatné svědomí a to vás sráží ještě víc. Motáte se v bludném kruhu, protože se špatnou náladou se prostě těžko tvoří hodnoty.

Osvojte si alespoň polovinu návyků podle seznamu níže a brzy uvidíte pokroky. Budete produktivnější a přitom méně unavení, než kdybyste celý den mysleli na to, co byste měli a nechce se vám. Tak to zkuste a neodkládejte to 🙂

10 rad, jak se zvednout z gauče

vyzrát nad leností
vyzrát nad leností

1. Ranní ptáče chodí brzy spát

O tom, jak je spánek důležitý, se dočtete snad v každém článku o životním stylu. Mávli jste nad tím rukou? Jenže ono je opravdu důležité. Proto neponocujte, abyste nevstávali na desáté zvonění budíku. Pozor také na přemíru spánku; spěte přibližně 7–8 hodin.

2. Nečinnost je špatný začátek dne

Pro příjemný start dne si snězte snídani a vypijte kávu, ale zbytečně to neprodlužujte. Hodina u snídaně vás zbytečně ukolébá.

3. Rozplánujte si činnosti

Ranní plánovací rituál vás hezky nakopne. Použijte papírový diář, stolní plánovač nebo nástěnku. Rozepište si, co vás dnes čeká, zamyslete se nad pořadím jednotlivých činností a ty si postupně odškrtávejte. Inspirujte se v článku o time managementu neboli plánování času.

4. Určete priority

Úkoly plňte od těch nejdůležitějších, jakkoli se vám do nich nechce. Nebude vás pak stresovat pocit, že s každým krokem se blížíte k něčemu těžšímu. Před večerem pak budete spokojení, protože jste zvládli vše důležité a ještě něco navíc.

5. Konec rozptylování

Odložte telefon a sociální sítě. Vše co odvádí vaši pozornost špatným směrem. Nebojte, mrknete se na ně, až si dáte pauzu.

6. Rozdělte čas na bloky

Vyzkoušejte techniku Pomodoro, která říká, že mozek se dokáže plně soustředit 25 minut. Až vám zazvoní minutka, dáte si 5 minut pauzu a po jejím uplynutí opět začínáte pracovat.

7. Změňte polohu, rozcvičte se

Rozproudíte krev, narovnáte záda, okysličíte mozek a vyplavíte endorfiny. A když se k tomu usmějete, začnou se dít věci! Smích je projevem radosti a funguje i obráceně. Stačí povytáhnout koutky a budete mít lepší den.

8. Lenost a nepořádek

Ukliďte si! Zní to nudně, ale je to tak. Nepořádek vás rozptyluje a brzdí. Takže zorganizujte svou kancelář i dílnu, vše nepotřebné odstraňte a důležité urovnejte. Věřte, je to malá oběť v porovnání s tím, jak vám to usnadní práci. Uklizený domov vám zase poskytne dostatek prostoru pro zábavu. Ukliďte si také ve svém počítači, takzvaný digitální úklid velmi podporuje produktivitu a efektivitu.

9. Využijte dobu, kdy jste nejaktivnější

Jste v nejlepší formě brzy po probuzení nebo později odpoledne? Svou nejlepší energii využijte pro náročnější činnosti. Usnadníte si tím život.

10. Odměňte se

Po dni bez zahálení si dopřejte třeba zdravé palačinky, podívejte se na nejlepší netflix seriály nebo si nalijte sklenku vína. Bez lenošení že sebe budete mít tak dobrý pocit, že odpočinek nabere úplně jiný rozměr. Tak čím si uděláte radost vy?

Ještě potřebujete postrčit? Přečtěte si, jak na vision board neboli nástěnku vizí a motivaci budete mít před očima každý den.

Co říkáte na tento článek?

Pobavilo
0
Užitečné
0
Super
0
Nic moc
0
Trapas
0
Iva Černohorská
Jsem tichá osoba s hlasitými myšlenkami. Mám ráda rovnováhu mezi klidem a akcí. Baví mě kaligrafie (tedy moje pokusy), rekreační sporty a jóga. Hodně čtu a rozšiřuji si obzory, ale večer si ráda opeču buřta na ohni :-)

    Mohlo by se vám také líbit

    Chci k tomu něco říci

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *