Jsou to opravdu jednoduché tipy. Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je krása. Možná je znáte, ale možná o některých budete číst poprvé.

Tak tedy začínáme.

Jak na únavu?

Přijdete domů po náročném dni a víte, že ještě nemůžete odpočívat, protože máte ještě nějaké povinnosti. Jste unavení a k tomu vás ještě bolí záda. Máte několik možností: zapřít se a prostě fungovat na doraz, na vše se vykašlat, anebo si prostě jít na chvíli lehnout. Já osobně beru všemi deseti leh.

Nepůjdeme ale do ložnice, zamíříme raději do obýváku k sedačce. Ne, ne, nesvalíme se na ní jako pytel brambor, ale sedneme si na zem, zadek přisuneme co nejblíže k sedačce, nohy pokrčíme do pravém úhlu a lýtka položíme na sedačku. Zázrak může začít. V této poloze uvolníme záda, prokrvíme mozek a zrelaxujeme se. Můžete si trochu protáhnout ruce, zavřít oči, pustit si nějakou pro vás fajn hudbu a za 15 – 30 minut jste odpočati a připraveni na další denní záležitosti, které zvládnete mnohem efektivněji.

Spánek

Tento tip je dobré zkusit před spaním, mohl by vám totiž pomoci k lepšímu spánku. Projděte si v představách celý den. Nejdříve si zkuste říct nebo si představit co se vám během dne nelíbilo, a to odfoukněte pryč. Opravdu silně foukněte, zbavte se té nepříjemnosti, toho nehezkého.

Jestli máte potřebu klidně foukněte znovu a představujte si, jak ten nepříjemný pocit jde pryč s každým vaším výdechem. Hotovo? Tak teď je na řadě to hezké, projděte si v představách svůj den, ale teď se zaměřte se na to, co se vám líbilo, co se vám povedlo, co bylo fajn. Možná to vyloudí úsměv na vaší tváři. Schovejte si to třeba pod víčka, do srdce nebo jen s tou myšlenkou usněte. Asi jste slyšeli o deníku vděčnosti, ale možná nechcete nic psát a dáváte přednost myšlenkám, zkuste tedy toto.

Touto metodou zpracujete to nedobré a nepovedené a uchováte si to dobré. Nastolíte rovnováhu, protože není jen bílá a černá. Můžete si z toho udělat takový partnerský nebo rodinný rituál, kdy si své zážitky sdělíte navzájem. Je fajn dozvědět se jaký kdo měl den.

Trávení

Přejedli jste se, je vám těžko a bolí vás břicho. Skvělý hamburger nebo kebab? Marně se snažíte najít si alespoň trochu příznivou polohu, ve které by se vám bylo líp. Zkuste si jednoduše na pár minut lehnout na levý bok a uvidíte, že vám líp bude. Když se kouknete na obrázek trávicí soustavy, podle tvaru a umístění žaludku je zřejmé, že právě v této poloze obsah žaludku zůstane tam kde má a začne v klidu trávit. Naopak pravý bok trávení moc nesvědčí, protože dochází k „vylévání“ obsahu žaludku, a to dobrému pocitu nepřidá.

Ruce nohy

Jestli máte ruce a chodidla pořád v dobré kondici, tento tip asi nevyužijete. Ale možná občas máte suché ruce nebo nohy a máte pocit, že když je namažete krémem žádný velký zázrak to není. Příště až se vykoupete, namažte ještě vlhkou pokožku svým oblíbeným krémem a vezměte si rukavice a ponožky. Ideální jsou nějaké příjemné bavlněné.

Krém tak udržíte tam, kde ho potřebujete, nebudete muset řešit umaštěné povlečení, koberce a jiné věci kterých se dotknete nebo na které šlápnete. Nechte si je na sobě třeba hodinu, nebo s nimi jděte spát a v noci až vám bude horko, s klidem je odhoďte. Ráno budou vaše ruce a chodidla krásně jemné. Tuto metodu vřele doporučuju i lidem s ekzémem nebo extrémně vysušenou pokožkou. V žádném případně si ruce a nohy nebalte do igelitu, došlo by k zapaření a ucpání potních žláz.

A to je vše. Až vás příště potká špatné trávení, únava během dne, suché ruce, nebo různé myšlenky před spaním, vzpomeňte si na tyto tipy a zkuste je vyzkoušet.

Hodně štěstí