InternetJak na ...

Jak získat kvalitní zpětné odkazy, co zviditelní Váš web?

Zpětné odkazy jsou velice důležité pro viditelnost Vašeho webu ve světě internetu. Nejenže přivádějí návštěvníky na Váš web přímo, ale také zvyšují relevanci Vaší webové stránky pro vyhledávače Googlu či Seznamu.

Většina odborníků se shoduje, že budování zpětných odkazů neboli linkuilding je nejvýznamnější off page SEO faktor. Přeloženo do češtiny: zpětné odkazy jsou nejdůležitějším faktorem pro viditelnost Vašeho webu mimo Váš web.

Nejznámější nástroj linkbuilderů Ahrefs potvrzuje, že weby s nejvíce relevantními a autoritativními zpětnými odkazy se umisťují na předních místech v Googlu. U odkazů není autorita jednotná, ale pro oborové weby jsou vždy autoritativnější zpětné odkazy z oborových webů než z webů, které jsou částečně off topic. Více o linkbuildingu zde.

Co jsou zpětné odkazy?

Zpětné hypertextové odkazy nejsou žádnou novinkou. Zrodily se již v počátcích internetu a slouží k pohybu v tomto světě. Denně každý z nás kliká na desítky až stovky těchto odkazů, které nás přemisťují buď v rámci webu (interní odkazy) nebo mimo webové stránky (externí odkazy).

Pokud hovoříme o zpětných odkazech v rámci webu, tak zjednodušeně řečeno předáváme autoritu webu ze stránek odkazujících na stránky odkazované. V rámci interního linkbuidingu byste měli odkazovat na pro Vás relevantní stránky ze stránek méně relevantních. 

Zlaté pravidlo zní:

Čím více je stránka důležitá, tím více by na ní mělo směřovat interních i externích odkazů.

Co je autorita webu v souvislosti se zpětnými odkazy?

Moderní vyhledávače shromažďují informace o jednotlivých webech a právě podle odkazů dobře poznají, jakou má web autoritu. Pokud na web odkazují tisíce jiných kvalitních stránek, tak vyhledávač identifikuje kvalitní, silný web, který umisťuje na přední místa ve svém vyhledávání.

Autorita je propojená také tématicky a pokud kvalitní web píše konstantně o jednom tématu a najednou odbočí jinam, tak v této oblasti jeho výsledky pro vyhledávače nemusí být relevantní.

Jak získat kvalitní zpětné odkazy?

Orientace podle segmentu a podle autority je zásadní! Nejlépe je obojí propojit. Odkazy z účelových, mladých či necitovaných webů neposlouží dokonale účelu. Základní kroky v linkbuildingu můžete hravě udělat prostřednictvím pár emailů.

Jednoduše požádáte Vaše obchodní partnery o umístění loga s odkazem na jejich web. Tato technika je však úplně prvním krokem a dělá jí téměř každý.

V ČR vzniklo zajímavé označení PR článek, kterým je myšlen především reklamní článek odkazující a propagující Váš web na webu jiném. Tato technika může fungovat, avšak není radno těchto PR článků kupovat mnoho.

Využívejte kvalitní katalogy nejlépe propojené se samotnými vyhledávači jako jsou: Google firmy, Najisto, Služby, Firmy od Seznamu.

Zpětné odkazy nevalné kvality se dají sehnat také umístěním do chatů a prostorů pro komentáře.

Odkazujte napříč svými weby. Máte více webů? Nebojte se odkazovat mezi nimi navzájem pokud spolu alespoň elementárně souvisí. Oslovujte své kamarády a obchodní partnery.

Zjisti zpětné odkazy, buduj zpětné odkazy

V dnešní době máme několik obecných měření autority webu a mnoho nátrojů, kde zjistíte přehledně své linkbuildingové příležitosti. Zde je už lepší obrátit se na profesionály a nechat je rozšířit Vaše linkbuidingové portfólio.

Autorita a segment webů je dobře zjistitelný v Majestic a nebo ještě lépe je vše viditelné v Linkody. Všechny tyto nástroje poskytnou díky několika správně provedeným klikům široké množství linkbuidingových příležitostí.

Poptejte si budování zpětných odkazů u nás nebo dalších profesionálů a uvidíte, jak Váš web správně nakoplý linkbuilding posune kupředu.

Správný postup budování zpětných odkazů

  • stanov si rozpočet
  • zadaj nebo konzultuj s odborníkem
  • kontaktuj partnery
  • kupuj odkazy s vysokou autoritou s ohledem na cenu a výkon
  • zkoušej partizánské metody získávání zpětných odkazů
  • vyhodnocuj

Pokud Vás článek o zpětných odkazech a linkbuildigu zaujal, tak si určitě zkuste přečíst také článek o technice asertivního chování.

Co říkáte na tento článek?

Pobavilo
0
Užitečné
0
Super
0
Nic moc
0
Trapas
0
Patrik
Zajímají mě všechna zákoutí digitálního marketingu, investice i osobní rozvoj. Spolupracuji v rámci konzultací na vybraných větších online projektech a také mám několik vlastních jako zijuspesne.cz nebo zakeri.cz.

Chci k tomu něco říci

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více:Internet