Když se ráno vzbudíte, připadáte si stále unavený a bez energie? Chcete se raketovým tempem posouvat ve fitku, zvedat působivé váhy. Nebo snad balit ženy, budit se každý den s pořádnou dávkou energie, být úspěšný podnikatel a působit asertivně? Pak potřebujete testosteron!

Testosteron jako stavební kámen každého muže

Jak většina lidi ví, tak testosteron je hlavní mužský steroidní hormon. Je zodpovědný za naši sílu, energii, spánek, a především plodnost. Nicméně v poslední době je u mnoha jedinců v silném nedostatku. Ptáte se proč? Kvůli probděným nocím u klávesnice, kouření a alkoholu nebo třeba sledování nadměrného množství pornografie.

Pakliže chcete nakopnout své mužné JÁ a opět nechat proudit svou maskulinní energii. Pak je vhodné se začít věnovat aktivitám, které nejenže zlepší a zvýší hladinu tohoto hormonu, ale zároveň vám komplexně pomohu se zdravím a psychikou.

Cvičení a mužské svaly

Ohraná písnička! Každý ví, že na testosteron pomáhá nejúčinněji cvičení. Avšak je mnoho mužů, kteří se věnují posilování, a přesto nemohu dosáhnout vysněné mety.

Je tedy naprosto klíčové, abyste pochopili jak se cvičením nakládat tak, aby se tvorba testosteronu maximalizovala. K tomu postačí pár jednoduchých tipů:

Nepřehánět to!

Posilování je skvělé pro naše tělo, nicméně rozhodně to nestojí za to, abychom si ublížili přehnanými váhami nebo zdevastovali své tělo braním různých podpůrných pilulek.

S váhami není nutno spěchat, nicméně vrozená soutěživost nám říká, ať se neustále posouváme dál. V pořádku, avšak je potřebný zdravý odhad.

Odpočinek

Velmi klíčový moment vaší práce na svém těle je regenerace. A ta probíhá především ve vašich domovech, se správnou stravou, hromadou vydatného odpočinků a spánkem.

Strava

Říká se, že strava je při cvičení 85 % úspěchu. A je to pravda! O stravě naleznete tuny knih, článků. Stačí si jen vybrat.

Dodržujte především zásady zdravé stravy. Fastfoody ještě nikomu k parádní figuře nedopomohly. Jezte zdravé tuky, zařaďte na svůj jídelníček kvalitní maso, popřípadě jiný zdroj proteinů. A nezapomínejte na sacharidy.

Muž a cvičení
Cvičení jako klíč k testosteronu

Řeč těla aneb správný muž stojí pevně jako skála

Některé studie, zabývající se řečí těla, poukazují na fakt, že pomocí správné řeči těla, lze navýšit hladinu testosteronu až o 20 %. Tento hormon jde ruku v ruce s pravou a dominantní řečí těla. Pakliže mám mnoho testosteronu, cítíme se skvěle = stojíme vyrovnaně se zvednutou hlavou.

Tento fakt lze využít i opačně. Tělo lze ošálit, takže pokud vyrovnáte svůj postoj a budete stát nebo sedět, jako pravý alfa muž, pak můžete dosáhnout během chvíle nárůstu testosteronu. Pamatujete tedy na základy tzv. high power póz – rovná záda, vypnutá hruď, ramena mírně dozadu a hlava zvednutá (na zemi nic nenajdete).

Řeč těla správného muže
Správný postoj pořádného chlapa

Vitamíny a minerály pro chlapy

Během posledních let se na poli medicíny jednoznačně prokázalo, že zinek, hořčík a vitamín D jsou praktickým zázrakem pro každého muže. Je to unikátní trio pro maximalizování vašeho potenciálu a testosteronu. Nejenže vám pomůže ve fitku, ale také v posteli!

Zinek jako takový najdeme především v ústřicích, vejcích nebo luštěninách. Je tedy jen na vás, kterému z uvedených dáváte přednost. Doporučené dávkování pro dospělé jedince je kolem 15mg.

U hořčíku platí víceméně podobná kriteria, také jej najdeme v luštěninách, ovoci, rybách nebo masu. Pomáhá nám se snížením únavy, lepší regenerací a správnou činností nervů a svalů.

Slunce a muž
Vitamín D nejlépe získáme ze slunce

A vitamín D? Prostě vyběhněte na sluníčko a zdravě se opalujte! Nicméně během zimy jej můžete najít v potravinách, jako makrela, sleď nebo tuňák. Dopomůže vám ke zdravým kostem, ale také díky němu budete mít skvělou prevenci proti některým závažným onemocněním, jako třeba diabetes nebo skleróza. Zároveň jej využijete při cvičení a tvorbě testosteronu.