Zdraví

5 důvodů, proč je chůze nejzdravější pohyb při hubnutí!

Chcete konečně shodit pár kilo, ale sporty všeho druhu zrovna moc nemusíte, a dokopat se k některému z nich je pro vás doslova nadlidský výkon? Vsaďte na obyčejnou chůzi! Nejenže vám pomůže efektivně spálit kalorie, ale nebude vás nic bolet, příliš se nezapotíte a není třeba ani chodit do fitka nebo investovat nemalé peníze do sportovních pomůcek a oděvů.

Šetrná ke kloubům i svalům

Když chce někdo začít s pohybem, uchyluje se jako první nejčastěji k běhu. Stačí si totiž obout pohodlné boty a vyrazit (i když takto jednoduché to rozhodně není). Málokdo už však má správnou techniku, a tak zbytečně zatěžuje své klouby i svaly. To má za následek bolesti celého aparátu, a poté také nechuť k tomuto typu pohybu. Běh také není v žádném případě vhodný pro osoby s vyšší hmotností, které logicky chtějí ztrácet kilogramy nejvíce. Rychlá chůze je šetrná ke kloubům i svalům, nezatěžuje je a pro začátečníka, který není v kondici, je také méně fyzicky náročná. Díky tomu je větší šance si sport zamilovat.

Žádné speciální pomůcky ani oblečení

K posilování jsou potřeba činky, na cyklistku kolo a přilba, jindy zase brusle, tenisové rakety, lyže, no zkrátka množství různého vybavená, které stojí peníze a vy ani nevíte, zda u sportu vydržíte, nebo vás zakrátko přestane bavit. Co se týče chůze, nebudeme potřebovat prakticky nic. Stačí si obout pohodlné tenisky a vhodný oděv. V tomto případě lze zainvestovat do bavlněného trička, pohodlné mikiny a koupit si například slušivé legíny Nike, přičemž všechny tyto kousky využijete i k běžnému dennímu nošení.

Když si na chůzi zvyknete, začnete procházky prodlužovat a budou vás bavit, teprve potom můžete přidat i nějaké další pomůcky. Chodit můžete například s lehkými ručními činkami nebo trekovými holemi. Díky nim do pohybu zapojíte i ruce, potažmo celé tělo a spálíte ještě více kalorií.

Není třeba velké motivace

Ke klasické chůzi se nemusíte ani sáhodlouze dokopávat. Začněte tím, že budete chodit nakupovat pěšky a výtah vyměníte za schody. Později přidejte pěší chůzi i do práce či školy, a když naberete kondici, můžete zařadit i delší procházky v přírodě. Říká se, že stačí dvacet minut rychlé chůze denně, abychom se udrželi v kondici. Chcete-li však zároveň spálit nějaké kalorie navíc, budete muset přidat pár minut.

Chůze kdykoliv a kdekoliv

Další výhodou je, že můžete chodit prakticky kdykoliv a kdekoliv. V předchozím odstavci jsme se již zmínili o tom, že není potřeba si na chůzi vyhrazovat zvlášť čas během dne, ale můžete jít pěšky třeba do práce nebo na nákup. Můžete se jít projít do parku, kolem řeky se psem, vzít na procházku děti, jít pěšky do města na nákupy – skutečně kamkoliv, což se například o posilování říct nedá. Chodit můžete dokonce za deště, v chladném nebo teplém počasí. V kondici se díky chůzi udržíte i během dovolené, kdy můžete pěšky poznávat nová místa.

Rychlý pohyb pro hubnutí

Jak je známo, k hubnutí je potřeba rychlejšího pohybu, který vás dostane do potřebné tepové frekvence. Pomalé procházky jsou velmi zdravé, ale pro hubnutí neefektivní. Přidejte tedy alespoň 30 minut do tempa a výsledky se jistě brzy dostaví. Například při svižnější hodinové chůzi po rovince spálíte přibližně 100 kalorií. Pokud však zvolíte svažitější a náročnější terén, můžete při stejném tempu spálit během hodiny i více než 300 kalorií. Vydat se na túru v rámci hubnutí tedy nezní jako špatný nápad!

Přečtěte si také o tom, jak začít podnikat při studiu a o tom, jak se zbavit vrásek.

Co říkáte na tento článek?

Pobavilo
0
Užitečné
0
Super
0
Nic moc
0
Trapas
0
Patrik
Zajímají mě všechna zákoutí digitálního marketingu, investice do nemovitostí i osobní rozvoj. Spolupracuji na velkých projektech a také mám několik vlastních jako zijuspesne.cz nebo ceske-volby.cz.

Chci k tomu něco říci

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Více:Zdraví