zdravé vlasy
Hand holding hair. Hairstyle

Kdo z nás nesní o krásných hustých a zdravých vlasech? Pečujete o vlasy jak se dá a požadovaného výsledku stále ne a ne dosáhnout? Možná děláte chybu ve stravování. Podívejte se na potraviny, které napomáhají správnému růstu a výživě vlasů. Vytvoření krásné hřívy tak již nebude nesplnitelným snem.

Zdravá strava je základem správného, vyváženého života. Nemusí se to tak zdát, ale spousta na první pohled „obyčejných“ potravin v sobě skrývají mnohem víc. Pro tělo vhodná strava se pak dokáže hezky projevit i na vašem zevnějšku.

Vlasy zblízka

První co, tak je důležité pochopit samotnou strukturu vlasu. Jedna část vlasu pod kůží a druhá část je volná, ta je vidět na pohled. Vlasová cibulka je právě podkožní část, která skrývá „vyživovací centrum“ vlasu. Cibulku obaluje vlasový folikul, kterým vedou jak cévy a pomáhá vlas vyživovat, tak obsahuje i mazové žlázy.

Stavební jednotkou vlasů je keratin. Proto, pokud chceme krásným vlasům napomoci, budeme ho hledat v potravě.

💊 Tip: Nejlepší vitamíny pro vlasy a nehty

Potraviny pro zdravé vlasy

  1. Citrusy, bobulovité ovoce
    • Obsahují vitamin C, antioxidant, pro lidské tělo nepostradatelný. Jeho dostatek napomáhá správnému vstřebávání železa a k tvorbě kolagenu, který je podstatný pro klouby, zuby a především vlasy. Antioxidanty pomáhají mimo jiné chránit vlasové folikuly před poškození volnými radikály
  2. Ořechy
    • Ořechy jsou zdrojem jak vitamínu B a E, tak omega-3 mastných kyselin či zinku. Jejich konzumací přispíváme k zlepšení pevnosti a lesku vlasů.

Přečtěte si jaké ořechy jsou nejzdravější.

  1. Ryby
    • Největším zdrojem omega mastných kyselin jsou právě ryby. Tyto kyseliny pomáhají dostatečně hydratovat pokožku.
  2. Maso
    • Kuřecí maso, obsahující jak vitamin B, tak proteiny a minerály, je ideální potravinou nejen pro zdravé vlasy. Dostatek bílkovin je důležitý pro správné fungování lidského těla. Bonusem je, že přijímané bílkoviny napomáhají i růstu kvalitnějších vlasů. Proteiny jsou totiž vlasovou základní jednotkou. Vlasové folikuly jsou převážně vyrobeny právě z bílkovin.
  3. Vejce
    • Další zdroj bílkovin a biotinu – ten napomáhá produkci keratinu (druh proteinu, který představuje základní stavební složku vlasů)
  4. Luštěniny
    • Jsou bohaté především na zinek, který patří mezi antioxidanty. Ovlivňuje imunitní systém a obsahují ho všechny lidské tkáně. Napomáhá růstu a opravě vlasů. Trpět jeho nedostatkem se tedy nepodepíše pouze na špatném stavu vlasů, ale na celém těle.
  1. Listová zelenina
    • Zelenina jako špenát nebo kapusta. Tento typ zeleniny je dobrým zdrojem želena, vitaminu C a A či beta karotenu. Vitamin A podporuje tvorbu kožního mazu, nezbytného k hydrataci pokožky hlavy a správnému růstu vlasů. Zároveň obsahují látky, které napomáhají tvorbě keratinu.
  2. Mléčné výrobky
    • Jogurty jsou bohaté na vitaminy B, D. Vitamin D pomáhá udržovat zdravé vlasové folikuly. Jejich ucpání vede k plešatění, je tudíž důležité se o ně náležitě starat.

Nyní již víte, jaké potraviny upřednostnit a čím sílu vlasů podpořit. Chcete ale svou péči o vlasy posunout ještě o krok dál? Podívejte se na 5 nejlepších olejů, kterými o vlasy pečovat.

Co říkáte na tento článek?

Pobavilo
0
Užitečné
0
Super
0
Nic moc
0
Trapas
0
Lucie
Miluju léto, hudbu, čtení, psaní, dobré jídlo a kávu a samozřejmě své nejbližší.

Mohlo by se vám také líbit

Chci k tomu něco říci

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více:Tělo