Pt II. značí, že jde o díl druhý. A proto, kdo nečetl díl první, tak zde má tu možnost. V prvním dílu těchto 5 metod (i přesto, že by se to ve skutečnosti mělo jmenovat spíše 10 metod, protože seriál má díly 2 a každý z nich se pyšní pěticí praktických postupů při produkci marketingového sdělení) jsme se dozvěděli o tom, jak vytvářet lepší reklamu.

Těchto 5 způsobů – PAS, BAB, AIDA, FAB a 3WHY – dnes doplníme o dalších 5 a bude jich dohromady 10. Takže si držte klobouky a vytáhněte notýsky.

Ukážeme si 5 funkčních metod, pro lepší reklamu.

Jdeme na to.

1. PPPP

  • Picture – vykreslete nádherný a jasný obraz – nejlépe slovy. Infografika, video a obrázky však také fungují, docela dobře
  • Promise – nebojte se zavázat k funkčnosti
  • Prove – dokažte svá slova na příkladu
  • Push – a klasický CTA na konec

Tyto čtyři “Péčka” vám pomohou například i v jednoduchém oznámení nové služby. Celodenní donáška až ke dveřím zákazníka? Není problém. Tento způsob lze použít třeba i při rozhovoru s kamarádem:
Picture – “Taky tě někdy večer přepadne taková mlsná, že musíš běžět hned vedle do večerky?”
Promise – “Nedávno přišli s donáškou až ke dveřím, 24/7. Fakt.”
Prove – “Koukej, udělal jsem si selfie s poslíčkem. Moc milá slečna.”
Push – “Hele, poslal jsem ti link do mesíku, zkus je taky.”

A takhle nějak to vypadá. Vykreslit slib, co můžeš slíbit, měj důkaz a pošťouchni k akci. Vše si můžete rozkreslit například na nástěnku vizí.

5 funkčních metod pro lepší reklamu
Online obchod a marketing se vším všudy

2. SITYP – say it to your friend

Hojně používaný způsob, jak získat nové klienty či zákazníky. Každý z nich žije v nějakém prostředí, které se skládá z rodiny, přátel, kolegů, spolužáků, spoluhráčů, partnerů, i těch obchodních, polopřátel a nepřátel. To je spousta lidí, nemyslíte? Tak proč nevyužít našich současných známostí a nenavázat nové.

Jenže vždy, když něco po někom chcete, a chcete to hodně, tak je potřeba nabídnout něco na oplátku. Pak se hnedle lépe vyjednává. Zkuste třeba za doporučení vaší služby nabídnout slevu na další nákup nebo malý dáreček.

Například mnoho zaměstnavatelů, takový Amazon, nabízí celý další plat za nového člena posádky, kterého přivedete.

Inspirujte se.

A teď přichází čtyřky

(Výrok třídní učitelky v 8. třídě ZŠ, když přečetla známky 9 lidí z matematické čtvrtletní práce. Bylo nás 32.)

3. The 4 step manual

Tento princip je založený na podobné bázi jako metoda první, nikdy však není dostatek úhlů pohledu na jednu věc. Pojďme se na to proto podívat a rozšířit si obzory. Představte si sobotní dopoledne a trhy na náměstí.

  • Koukej, co pro tebe mám”
  • Umí to, tohle a tohle”
  • “Ty ještě nevíš, kdo jsem? Tak poslouchej, rád ti to povím”
  • “Tak a tady to zapni, takhle to funguje a tady mi to podepiš

Tento způsob je asi nejlepší pro shánění nových kontaktů pro jednoduchou/jednorázovou akci. Ukážeme, představíme (produkt i sebe) a vystavíme tlačítko koupit/registrovat na viditelné a ke kliknutí vyzývající místečko (CTA).

4. The 4 U’s

  • Useful – buď užitečný svým řešením
  • Urgency – vytvoř pocit urgentnosti dané situace
  • Unique – ukaž unikátnost tvého benefitu
  • Ultra-specific – buď ultra specifický ohledně předešlých věcí

Pro tento bod, no… ono vlastně pro všechny, je dobré znát vaše publikum. Ať už je jakkoliv zaměřené, velké či specifické. Je dobré znát jejich potřeby a nalézat užitečná řešení. Můžete mít super unikátní zlepšovák pro švadleny na zašívání ponožek, ale když zrovna poletí háčkování, tak moc nepochodíte.

Tento způsob se krásně hodí například pro sociální média, kde máte jen pár slov proto, abyste zaujali – ukažte vaši užitečnost a unikátnost, vzbuďte pocit, že je situace naléhavá a řekněte to velmi přesně.

Přečtěte si také náš článek o time managementu nebo o syndromu vyhoření.

The 4 C’s

Poslední metoda, možná spíš pravidlo, je užitečná pro všechny, kteří chtějí psát nejen marketingové texty, ale i novinářské články, blog posty, příspěvky na sociální sítě. No, snad pro všechny pisálky krom beletriopisců, kteří se svým sdělením nevejdou do pár slov. Krásně to ukazuje kniha od Julian Watking The 100 Greatest Advertisements – ty nejlepší marketingové texty byly většinou do osmi slov.

  • Clear – jasný, zřejmý
  • Concise – stručný
  • Compelling – přesvědčivý
  • Credible – důvěryhodný

Toto by měl obsahovat úderný a funkční text, kterým chcete dosáhnout svého.

Ať už je to cokoliv.

Závěrem

Mým záměrem bylo informovat vás o těchto, celkem deseti, metodách psaní textů, hlavně marketingových, ale lze je implementovat téměř kdekoliv. Jsou univerzální, proto jsou tak užitečné, snad i pro vás. Mně pomohly a pomáhají stále, je to přeci jen 5 a 5 FUNKČNÍCH metod pro lepší reklamu.

Takže ke strojům a píšeme.

Kkn.