Jak máme změnit svůj život, když stres kolem nás společně s rychlou dobou může vyvolávat nepříjemné pocity v každém z nás? Jsme nedostateční, nedokonalí a náš život nestojí za nic? To si jen myslíte! Pojďte se dozvědět, jak můžete změnit svůj život k lepšímu. Je to také dost v hlavě!

1) Uvědomění a vděčnost

Přemýšleli jste někdy nad tím, co ve svém životě máte? Možná Vám přijde, že to není nic extra, ale uvědomte si, kolik lidí na světě trpí hladem a nemá ani z daleka to, co Vy. Máte obrovské štěstí už jen díky tomu, že žijete. Ona to totiž není samozřejmost.

Domácí úkol: Zkuste při každém jídle poděkovat za to, že si ho můžete vychutnat. Také si denně před spaním zapište, co Vás za ten den potkalo příjemného. Uvidíte, že se budete hned mít z čeho radovat.

2) Myslete pozitivně

Takové klišé, že? Budete se divit, ale funguje. Ať už se stane ve Vašem životě cokoliv, nenechte, aby Vás to semlelo. Všechno zlé je k něčemu dobré. Je tedy jisté, že to má nějaký důvod, který nyní nevidíte, ale jednou za něj budete vděční. Myslet pozitivně neznamená být z cukru, ale nemít v životě obavy a strach.

Domácí úkol: Popřemýšlejte nad svým životem a vzpomeňte si na události, které jste vnímali negativně a uvědomte si, co Vám dali. Jistota toho, že není nic špatně Vám bude oporou v nejtěžších chvílích.

Pozitivní změna myšlení
Zdroj: https://lidoll.cz/

3) Žijte v přítomném okamžiku

Tohle bude poměrně obtížná změna. Myšlenky na minulost a budoucnost nás provází neustále a odbourat je sice není lehké, ale stojí to za to. Dokážete si představit, jaké by to bylo, jenom žít tady a teď? Žádné starosti o zítřek a plány na další měsíc, žádné polemizování o tom, co jste udělali špatně. To zní dobře, že? Tak to zkuste!

Domácí úkol: Výborným tréninkem na přítomný okamžik je meditace. Vyzkoušejte, jak dlouho vydrží Vaše pozornost neodbíhat. Časem se zlepšíte a přenesete tento zvyk i do svého denního života.

4) Mějte se rádi

Self-love je dost známé a rozebírané téma. Nesouvisí ale pouze s tělem, ale s celkovým přijetím a staráním se o sebe sama. Cvičíte, nebo si to slibujete a pak skutek utek? Jste neustále přepracovaní? To vypovídá o tom, jak moc se máte rádi.

Domácí úkol: Postavte se k zrcadlu a zjistěte, co na sobě máte rádi (nebo co na Vás mají rádi ostatní) a na co byste mohli být pyšní. Začnete si tak více všímat toho dobrého a ne toho, co se dá kritizovat. Každý máme chyby, ale na ty je tu prostor pro zlepšení. Pokud se Vám něco nelíbí, změňte to, nebo se s tím smiřte.

Sebeláska k zlepšení života
Zdroj: https://zanetprejdova.cz/

5) Přejte si změnu

Po čem toužíte? Myslete na to a dopodrobna si to představujte (pocity, prostor, barvy,…). Vaše sny se plní pouze, pokud si je opravdu přejete. Důležité je, abyste při vyslovení přání nezmiňovali ,,ne” – tudíž, co nechcete. Namísto toho požádejte o to, co chcete. Například: ,,Nechci mít málo peněz.” změňte na ,,Chci mít více peněz.” Na internetu najdete také meditace na splnění přání. Zkuste jednu z nich.

Domácí úkol: Vaše přání si napište na papír a dejte si je někam, kde je budete mít na očích. Alespoň jednou za den se zastavte a přání si přečtěte. Výsledky se dostaví brzy.

Doufám, že Vám tyto tipy byly k užitku a zkusíte je. Životní změna nemusí být vždy něco převratného, stačí se jen více zamyslet a vnímat. Lepší život čeká za dveřmi!