Tělo

Co je to 75 hard challenge?

75 hard challenge, výzva která se stala populární díky sociálním sítím. Na TikToku měly hashtagy „75HardChallenge“ a „75Hard“ přes miliardu shlédnutí. Jedná se o 75 dní, kdy striktně dodržujete určitá pravidla. Jaká pravidla musíte dodržovat a co tato výzva zahrnuje? To vše se dozvíte v následujícím článku!

75 Hard Challenge se skládá pouze z 5 pravidel:

  • dodržování diety
  • dvou 45minutových tréninků denně
  • dostatečného pitného režimu
  • čtení seberozvojových knih
  • pořizování srovnávacích snímků

To je vše! Vypadá to docela jednoduše, že? 75 Hard Challenge však je jednou z nejintenzivnějších výzev.

Jak výzva vznikla?

Za vznikem výzvy 75 Hard stojí podnikatel a influencer Andy Frisella.

Výzva je vytvořena jako program pro budování duševní odolnosti a dodržuje se po dobu 75 dnů.

Frisella není osobní trenér, dietolog ani odborník na klinickou výživu, takže trvá na tom, abyste se poradili s odborníkem o jakémkoli výživovém programu, který si vyberete.  

Zdůrazňuje však, že nemůžete mít cheatové jídlo nebo pít alkohol.

Pravidla 75 Hard Challenge

Pojďme si detailně představit pravidla této výzvy.

 1. Dodržujte dietu

Jako svou „dietu“ pro 75 Hard je dobré zvolit intuitivní stravování. Tento přístup zahrnuje naslouchání svému tělu a jíst to, na co máte chuť, v přiměřeném množství.

Ujistěte se, že informace o výživě získáváte z důvěryhodných zdrojů. Pamatujte si, že budete cvičit dvakrát denně, takže se ujistěte, že dodáváte svému tělu dostatek kvalitních živin.

Cvičení a zdravá strava musí být pravidelné.
Cvičení a zdravá strava musí být pravidelné. Zdroj: Pixabay.com

2. Cvičte dvakrát denně

Pokud se snažíte vybudovat návyk na pravidelné cvičení, vrhnout se na dva 45minutové tréninky denně není způsob, jak tento návyk udržet. Dokonce i pro velmi aktivní lidi mohou být dva dlouhé tréninky denně náročné na zvládnutí.

Pravidla 75 Hard Challenge nezmiňují nic o aktivní regeneraci nebo jakékoli regeneraci po tréninku. Dobrým přístupem je počítat aktivní odpočinek, jako je jóga, strečink nebo chůze.  Při použití této strategie může být cvičení dvakrát denně pro mnoho lidí proveditelné.

 3. Vypijte až 4 litry vody za den

Tento návyk podporuje udržení dostatečné hydratace. 

Místo toho, abyste se snažili vypít 4 litry vody, vezměte polovinu své tělesné hmotnosti a vynásobte ji číslem 0,03. Tolik litrů vody je váš ideální denní příjem.

Pamatujte, že pokud se během tréninku hodně potíte, budete muset během dne pít více vody.

 4. Přečtěte si 10 stránek seberozvojové literatury 

Vzhledem k tomu, že se jedná o malé množství čtení, je ideální pro zahájení budování návyku.

Pokud nejste fanouškem čtení, můžete poslouchat audioknihy nebo podcasty. Je to pro dosažení tohoto každodenního cíle naprosto v pořádku, protože se stále učíte.

 5. Pořiďte fotografie pokroku

Pro někoho mohou být pokrokové fotografie velmi motivující. Toto pravidlo stojí za zmínku, protože je v rozporu s tvrzením, že tato výzva je o duševní odolnosti a ne o fyzickém vzhledu. 

Pokud by se výzva zaměřila na duševní zlepšení a pohodu, fyzické změny vašeho těla by byly irelevantní.

sport a sportování
Přeměřování obvodu. Zdroj: Pixabay.com

Pokud jste nováček ve fitness nebo si předěláváte svůj životní styl nemusí být pro vás 75 Hard Challenge vhodná. Většinou je to z toho důvodu, že si toho berete příliš mnoho najednou. Proto vytvořili „75 Medium“ a „75 Soft“, které jsou vynikající náhradou pro jedince, kteří si chtějí vybudovat zdravé návyky.

Co říkáte na tento článek?

Pobavilo
0
Užitečné
1
Super
0
Nic moc
0
Trapas
0

Chci k tomu něco říci

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více:Tělo