Jak na ...Návod

10 Tipů: Jak mít dobrou náladu i energii?

Dobrá nálada nás neprovází každý den. Řešíme každodenní starosti v rovině pracovní i osobní. Míra problémů je u každého jiná, ale v životě nikoho z nás nešetří. Jak se naladit na pozitivní vlnu, když se vám nedaří a psychická pohoda je na bodu mrazu? Zastavte se, oprostěte se od všeho a vyzkoušejte následující tipy, které vám náladu rozhodně zlepší!

1. Dopřejte si péči o sebe

Základem dobrého pocitu je uvědomění si vlastní hodnoty a péče o své já. Ne nadarmo se v posledních letech pojem sebeláska tolik zdůrazňuje. Nejsou to jen plané teorie, zkuste si i vy prakticky vyzkoušet, jak vás bude vnímat okolí, když si pro sebe dopřejete to nejlepší a bude z vás vyzařovat spokojenost a sebedůvěra.

Vymezte si čas, který budete věnovat pouze sobě. Zajděte si na masáž, udělejte si pleťovou masku, dopřejte si horkou vanu, obdarujte se. Zkrátka provozujte činnosti, které vám dělají dobře po duši a navodí vím dobrou náladu.

2. Hudba – lék pro (d)uši

Hudba má schopnost uzdravovat.

Elton John

S myšlenkou britského zpěváka a skladatele Eltona Johna nelze nesouhlasit. Hudba nám pomáhá překonat smutek z rozchodů, neúspěchů a na druhou stranu ji máme spojenou s krásnými okamžiky nebo lidmi.

Když vás provází negativní emoce může vás uzdravit. Vytvořte si například svůj playlist pro dobrou náladu, kde si podle svého hudebního vkusu vyberete vaše „srdcovky“.

Hudba - lék na dobrou náladu
Žena poslouchající hudbu. Zdroj: Pixabay.com

Pro uvolnění a zlepšení psychického stavu také pomáhá relaxační či meditační hudba.

3. Dělejte to, co vám dělá radost

Rada číslo tři je úzce spojena s péčí o sebe. Věnujte se aktivitám, které vám přinášejí radost. Je jedno, jestli se jedná o sport, čtení nebo tvůrčí činnost. Odložte povinnosti, starosti a dopřejte si čas pro sebe.

Zažijte potěšení nákupem hmotných věcí, ale i zážitků, kterými dobijete „baterky“ na dlouhou dobu.

4. Zacvičte si

Díky sportu tělo vyplavuje endorfiny, které zaručí veselou náladu. Ne nadarmo se používá přísloví: „Ve zdravém těle, zdravý duch!„. Zkuste například běh, tanec nebo jógu.

Cvičit můžete nejen své tělo, ale i svůj dech. Právě díky dechovému cvičení dochází ke zmírnění stresu.

5. Zjistěte, co zapříčinilo vaši špatnou náladu

Rozhodně není od věci prozkoumat to, co negativní pocit způsobilo. Samozřejmě, někdy se už bez dobré nálady můžeme probudit. Jindy ale přivodí za vaši špatnou náladu činnost nebo člověk, který váš psychický stav pravidelně kazí.

Vyzkoušejte psaní deníku. Do něj si zapisujte své pocity, dobré i špatné věci, které se vám udály. Vypište se ze všeho.

Nedovolte, aby vám něco nebo někdo znepříjemňoval život. Vždycky se najde způsob, jak se negace zbavit, musí se jen chtít.

Tip! Zkuste přírodní „medikament“ na zlepšení nálady či snížení deprese.

6. Vyzkoušejte něco nového

Kolikrát jste už vyslovili přání „To bych chtěl/a někdy vyzkoušet.„? Určitě mnohokrát, když vás nějaká činnost okouzlila.

Nabídka zážitků a aktivit je opravdu pestrá. Co vyzkoušet něco adrenalinového? Kreativního? Mimořádného? Nečekejte, překonejte lenost, vystupte ze svého pohodlí a vyzkoušejte!

7. Dopřejte si spánek

Když opravdu nic nepomáhá a vám se nechce nic podnikat, je lepší vše zaspat. Možná je vaše špatná nálada zapříčiněná nedostatkem spánku.

Kvalitní spánek zajistí dostatek energie, díky které budete mít sílu postavit se všem problémům a starostem.

8. Dobrá společnost

Náladu vám nemusí zlepšit jen početná parta přátel, ale někomu stačí setkat se s důvěrným přítelem, kterému se můžete svěřit se svými problémy.

Zajděte spolu na dobrém jídlo nebo za zábavou. Vyhledejte společnost o které víte, že vaši náladu zlepší, a že se s nimi zasmějete.

9. Zasmějte se

Úsměv - jak mít dobrou náladu?
Usmál jsi se dnes? Zdroj: Pixabay.com

Nezapomínejte se každý den zasmát! Smíchem šiřte dobrou náladu a uvidíte, že půjde vše snáz. S odstupem času vám nynější problémy budou připadat malicherné. Důvod se vždycky najde, zkuste to hledat.

Zasmát se můžete s přáteli, s vašimi nejbližšími nebo se můžete zasmát u dobrého filmu. Pusťte si zábavná videa nebo stand-upy, které zaručí dávky smíchu.

Tip! Vyzkoušejte techniky Mudr. Karla Nešpora, který se zabývá léčbou smíchem.

10. Jděte do přírody

Není snad lepší lék na špatnou náladu, než přijít na jiné myšlenky na čerstvém vzduchu. Rychlá chůze či indiánský běh vám vyplaví z těla tolik endorfinů – hormonů štěstí, že se domů vrátíte s úsměvem od ucha k uchu. A to zaručeně na dobrou náladu funguje!

V přírodě najdete klid, díky kterému si vytříbíte a zklidníte myšlenky.

A nezapomeňte, že život s úsměvem na tváři je vždy lepší!

Co říkáte na tento článek?

Pobavilo
0
Užitečné
0
Super
0
Nic moc
0
Trapas
1

Chci k tomu něco říci

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.