večerní hlad

Večerní či noční hlad je nepříjemnost, se kterou se alespoň jednou za život setkal snad každý z nás. Ne vždy ale chceme své divoké chutě nezdravě utišit. V tomto článku se zaměříme na to, jak hladu předejít či jak ho zdravým způsobem zahnat.

Ideální způsob, jak večerní chutě řešit je předejít jim stravou v průběhu dne. Po celodenním shonu, při kterém jsme si na na pořádné, plnohodnotné jídlo ani nevzpomněli přijde večer, kdy se hodíme do klidu a šílené chutě se začnou objevovat. Jakými způsoby tedy nočnímu hladu předejít?

Vše je také o psychice, takže pokud si vytvoříte návyk přejídání, tak vaše tělo i mysl budou v pozdních hodinách vyžadovat jídlo. Tento zlozvyk je stejně jako jiné návyky poměrně těžké změnit.

Tip: Jak na zdravé palačinky?

Nejčastější příčiny nárazového přejídání

  • Nedostatek bílkovin. Pokud se během dne budeme stravovat pouze ovocem, zeleninou a saláty, bez potřebné dávky bílkovin (maso, tofu, luštěniny), tělo si večer o potřebnou energii řekne jinak. Bílkoviny a tuky jsou ty složky stravy, které tělo dlouho tráví. Zajistí tedy pocit plnosti a hlad v nevyžádanou hodinu tak nenastane.
  • Nedostatečná hydratace. Řekla bych, že každý z nás zná tu nesnesitelnou chuť na sladké, slané či jakékoliv potěšení, které ale pro naše tělo není tím nejlepším. Často je nejjednodušší odpovědí na zahnání těchto choutek dostatečné napití se čisté vody. Lidské tělo je více než z poloviny tvořeno právě vodou. Jednou z jejích mnoha blahodárných funkcí je transport živin a hormonů po celém těle. Na to je důležité pamatovat. V mnoha případech si tělo může „říkat o vodu“ a my to pocítíme jen jako „chutě gastronomicky hřešit“.
  • Špatný stravovací cyklus. Nárazové přejídání a nesnesitelné chutě v různých částech dne jdou lehce vyřešit pravidelným stravováním. Pokud si stanovíme jasné denní doby na jídlo, samozřejmě jídlo nutričně vyvážené, vlny chutí to může podstatně ovlivnit. Z počátku můžeme cítit nedostatečnou chuť k jídlu v námi stanovené doby. To je ale pouze otázka času. Když tělo naučíme na to, kdy bude přísun živit dostávat, odvděčí se nám pak večerní spokojeností a noční hlad bude ta tam.

Občas může nastat i situace, že dodržíme přes den vše, jak máme, pravidelně a správě jíme a přesto si tělo večer řekne „o něco víc“. Podívejme se, co v tomto případě dělat a jak zdravě zahnat hlad.

Čím večer hlad utišit?

Příjem bílkovin před spánkem může pomoci zrychlit metabolismus, lépe regenerovat a chránit svalovou hmotu. Po čem ale přesně sáhnout?

  1. Řecký jogurt. Smíchaný klidně s druhem proteinu, který máme po ruce či jen s trochou ořechů a ovoce. Naše tělo dostane, co potřebuje. Ovoce i zvládne utišit chuť po sladkém a jogurt plný bílkovin se postará o pocit plnosti.
  2. Tvaroh. To samé jako řecký jogurt. Po dochucení banánem a trochou kakaa či medu vytvoří skvělou před-spánkovou pochoutku.
  3. Kasein. Druh proteinu, který je často doporučován především díky své schopnosti pomalého uvolňování. Bílkoviny tedy přijímáme po skoro celou noc. Zároveň docílíme utišení hladu i bez jídla.

Tip: Kdy vybrat jaký protein.

Co říkáte na tento článek?

Pobavilo
0
Užitečné
0
Super
0
Nic moc
0
Trapas
0
Lucie
Miluju léto, hudbu, čtení, psaní, dobré jídlo a kávu a samozřejmě své nejbližší.

Mohlo by se vám také líbit

3 Comments

  1. […] velkého množství inzulínu a dojde k prudkému poklesu cukrů v krvi. Člověk pak rychleji dostane hlad a má chuť na další sladké. Ty komplexní se naopak musí nejdříve rozdělit na jednoduché, […]

Chci k tomu něco říci

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *